Összefoglaló az elektronikus fizetési lehetőségekről
2021. január 11., hétfő
2021 első napjától kezdődően az online pénztárgépet üzemeltető kereskedőknek legalább egy elektronikus fizetési megoldást biztosítaniuk kell a vásárlóik részére, azaz vagy bankkártyát kell elfogadniuk, vagy azonnali átutalást kell fogadniuk a kasszáknál. A jogszabályváltozás kb. 60 ezer vállalkozást érint közvetlenül, de hogy milyen lehetőségek közül választhattak/választhatnak ezek a vállalkozások, hogy megfeleljenek a jogszabályban előírtaknak, arra ad választ a FINTELLIGENCE Központ új pénzügyi edukációs videója.
A kereskedelemről szóló 2005. évi CLXIV. törvény 5/F. §-a alapján 2021. január 1-jétől a pénztárgépek műszaki követelményeiről, a nyugtakibocsátásra szolgáló pénztárgépek forgalmazásáról, használatáról és szervizeléséről, valamint a pénztárgéppel rögzített adatok adóhatóság felé történő szolgáltatásáról szóló 48/2013. (XI. 15.) NGM rendelet 1. §-a szerinti kereskedő köteles biztosítani a fogyasztó számára az elektronikus fizetés lehetőségét és annak folyamatos rendelkezésre állását.
Az elektronikus fizetési lehetőségekről már kamaránk is készített összefoglalót (a legutóbbit ide kattintva olvashatja), de a tapasztalat és a hozzánk beérkező vállalkozói megkeresések is arra engednek következtetni, hogy nem minden kötelezett tett eleget a jogszabályi előírásoknak és még mindig bizonytalanok abban, hogy milyen lehetőségeik vannak a jogszabályi megfelelésére. A fentiekre tekintettel, ezen vállalkozások figyelmébe szeretnénk ajánlani a FINTELLIGENCE Pénzügyi Kultúra Központ edukációs videóját, mely a lehetséges megoldásokat mutatja be.
A videóból a következő kérdésekre kaphatnak választ az érdeklődők:
Mi számít elektronikus fizetésnek és milyen főbb tulajdonságai vannak ezen fizetési módoknak?
Miért fontos a készpénzmentes fizetés terjesztése?
Mi jellemzi a vásárlók igényeit és szokásait?
Hogyan tudják teljesíteni a vállalkozások az új kötelezettséget?