Az év végéig a vállalkozásoknak e-közigazgatási Cégkapu létesítésével kell felkészülniük a közigazgatási ügyintézésükre, ezen belül a közigazgatási küldemények joghatályos átvételére. A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) Cégkapu szolgáltatása már 2017. december 1-jétől aktívvá vált.
Az összes cégnyilvántartásban szereplő cégnek és egyéb gazdálkodó szervezetnek minősülő szervezeteknek (pl.: civil szervezetek) is regisztrálnia kell a Cégkapura. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvényben bekövetkező változás jelentős kötelezettség teljesítését írja elő valamennyi gazdálkodó szervezetre, 2018. január 1-jétől. (https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html)
Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.