» Hírek
Elindult a Cégkapu, januártól kötelező
2017. december 8., péntek
Január elsején válik kötelezővé a Cégkapu, amely megkönnyíti a szervezetek és az elektronikus ügyintézést biztosító szervek közötti kapcsolatfelvételt. A rendszerben minden kézbesítésre szánt küldemény a gazdálkodó szervezet által igényelt, biztonságos, hiteles tárhelyre érkezik.

Az év végéig a vállalkozásoknak e-közigazgatási „Cégkapu” létesítésével kell felkészülniük a közigazgatási ügyintézésükre, ezen belül a közigazgatási küldemények joghatályos átvételére. A Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ) Cégkapu szolgáltatása már 2017. december 1-jétől aktívvá vált.

Az összes cégnyilvántartásban szereplő cégnek és egyéb gazdálkodó szervezetnek minősülő szervezeteknek (pl.: civil szervezetek) is regisztrálnia kell a Cégkapura. Az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól 2015. évi CCXXII. törvényben bekövetkező változás jelentős kötelezettség teljesítését írja elő valamennyi gazdálkodó szervezetre, 2018. január 1-jétől. (https://tarhely.gov.hu/ckp-regisztracio/tajekoztato.html)

Az egyéni vállalkozók továbbra is az ügyfélkapu szolgáltatással jogosultak az elektronikus kapcsolattartásra, ebből adódóan a regisztrációs kötelezettség ezt a kört nem érinti.